duminică, 27 iulie 2014

Edenland

Dacă n-aţi plecat încă în concediu sau, dacă v-aţi întors deja şi mai aveţi chef de relaxare, vă sugerez o destinaţie interesantă: Edenland. Situat în pădurea Baloteşti, 
Edenland este un parc de distracţii relativ nou şi amatorul de distracţie are de unde alege: tir cu arcul, plimbare cu bicicleta, ping-pong, paintbal, airsoft, jumping şi regina balului, mersul din copac în copac la înălţime. Există mai multe trasee de la uşor pentru copiii de la 4 la 6 ani,
trasee cu dificultate medie pentru prudenţi
şi trasee dificile pentru temerarii fără limită de vîrstă.
Echipamentul se procură de la faţa locului iar căţărătorii sunt straşnic instruiţi înainte de a intra pe traseu. O repriză de căţărat durează cam trei ore pentru achivalentul a 40 lei. Noi ne-am mulţumit să mergem per pedes cu ochii pe sus, urmărindu-i cu uimire pe piciloi şi pe piciloaice cum se avîntă printre copaci, unii la înălţime mică iar alţii la peste 15 metri înălţime dacă nu cumva chiar mai mult. Am ameţit numai privindu-i! 
Sunt şi ceva maturi printre ei dar nu chiar aşa de mulţi. Am aproximat în parcarea de la intrare că ar fi cea mai mult de o sută de autoturisme. Plus oamenii care au ajuns aici cu microbuzul pus la dispoziţie de patron, microbus care pleacă la ore pare (10, 12, 14, 16) de la capătul liniei 41 de la Casa Presei, şi la ore impare (11, 13, etc) de la Edenland.
Pur şi simplu, pădurea forfoteşte. Evident că este răcoare dar aerul era cam încărcat de umiditate. La un moment dat, am părăsit locul amenajat pentru căţărători şi am mers pe o alee amenajată lîngă gardul împrejmuitor. Ştiam că lipseşte ceva. Ce? Abia cînd am auzit pentru a nu ştiu cîta oară, zgomotul de la avioanele care vin şi pleacă de pe aeroportul din apropiere, am înţeles: din pădurea asta, lipseşte cîntecul de păsărele... le-au alungat oamenii şi de aici... Nu se ştie cum, s-a rătăcit pe aici şi o operă de artă... 
Încă de la intrare eşti avertizat că n-ai voie să intri cu nici-un fel de băutură sau cu de-ale gurii. În regulamentul afişat la intrare, printre altele, este stipulat inclusiv că poţi fi dat afară de cei cîţiva bodigarzi care se plimbă neagresivi, printre petrecăreţi. 
Bun, dar dacă ţi se face cumva foame ce faci? Ai de ales: hot dog la 4 lei, sau meniul cu pui sau cu cîrnaţi, la 22 ron. De baut suc natural de lămîie sau de portocale, rece şi bun. Desert, ai de ales între diferitele soiuri de clătite cu topicuri diverse. Desigur că există şi toaletă numai că eşti avertizat la intrare: atenţie, podeaua este umedă. Deci, atenţie!
Dacă o zi întreagă nu ţi-a fost de ajuns şi n-ai chef să mergi acasă, poţi rămîne şi peste noapte. O sumedenie de căsuţe pitulate în copaci, te aşteaptă primitoare să te odihneşti. Contra cost, desigur. Cum noi ne-am făcut o idee şi practic nu prea mai aveam ce face pe aici, am plecat către ieşire unde l-am găsit pe nenea şoferul prins într-o discuţie îndîrjită cu doi agenţi de pază.

Despre ce vorbeau? Normal: despre diferenţele dintre „înainte” şi „acum”. Cînd a fost mai bine? Şoferul părea să spună că acum, unul dintre agenţi era de părere că înainte, iar celălat părea să fie dacă nu indiferent, măcar la jumătatea dintre părerile celor doi.
Şi ca să vă faceţi o idee
Petrecere plăcută!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu