sâmbătă, 21 octombrie 2017

Catedrala din Valencia

Înapoi la cele sfinte. Catedrala din Valencia se presupune că ar adăposti una din cele trei cupe din care a băut Iisus la Cina cea de taină. Este demonstrată vechimea de peste două mii de ani, se poate stabili cu exactitate că această cupă provine din Iudeea acelor timpuri, dar dpdv științific, nu se poate dovedi nimic. Nici nu trebuie să fie dovedit! Dacă credință nu e, nimic nu e! Deci, această cupă se presupune a fi Sfîntul Graal, despre care sunt totuși două legende. Una presupune că din această cupă a băut Iisus la Cina cea de taină, altă legendă spunînd că în această cupă s-a adunat sîngele lui Iisus după ce acesta a fost străpuns cu sulița de un soldat roman. Personal, consider amîndouă legendele, ca fiind pur și simplu, inventate.
Mergem mai departe. Totuși am notat cîte ceva dar, cam disparat. Am vizitat Capela Borgia și am aflat că Papa Borgia a fost originar din Valencia, că Sfîntul Francesco de Borgia a fost mîna dreaptă a regeluiCarlos I, ni s-a adus aminte că Regii Catolici au fost înmormîntați în Capela din Granada (unde am fost și am văzut), apoi am privit excelentele tablouri pictate de Murillo și de Goya. Am mai vizitat Capela Francisco de Borja. Catedrala din Valencia a fost construită începînd cu secolul al XIII-lea și are mai multe stiluri arhitecturale, respectiv gotic (care semnifică figura lui Dumnezeu), stilul baroc (care semnifică bogăția), stilul  renascentist (care semnifică figura omului), fiecare stil fiind inspirat de moda epocii în care au fost edificate. Vitraliile din onix nu lasă să pătrundă razele ultraviolete (care încălzesc).  Aceste vitralii au simboluri care amintesc de toate cele trei religii monoteiste, iudaism, creștinism, islam. Cam atît pe aici... Ne reunim la punctul de întîlnire și valeaa către minunile lui Santiago Callatrava.
Deși ni s-a atras atenția că nu avem voie să fotografiem, dacă Silvia ca văzut că alții nu se sfiesc, nu s-a sfiit nici ea J Rezultatul? Nește poze clar/obscure de toată frumusețea J Iaca:












Ultimele imagini din Valencia (centrul vechi) în drum spre microbuzul cu care ne vom deplasa în centrul nou





J




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu