vineri, 20 octombrie 2017

Elx

Deși este doar o micuță localitate din provincia Valencia, aceasta merită vizitată fie și fugitiv din cîteva motive. Mai întîi, aici a fost descoperită o sculptură, celebra femeie din Elx, ale cărei copii sunt expuse cam peste tot în Spania. Statuia a fost descoperită de un țăran. Din întîmplare, pe acolo se afla un arheolog care dîndu-și seama cu ce are de-aface a tîrguit-o pentru cîțiva firfirici. Abia după ce i s-a descoperit valoarea a fost răscumpărată de Franco cu un preț adevărat. Este vorba despre un bust de femeie (unii spun că ar fi băiat) dar interesantă este vechimea: cam 500 de ani î.Hr. Și mai interesantă este proveniența: maură. De ce? N-am primit explicații...
Al doilea punct de interes turistic - și nu numai - al localității sunt palmierii. Fără să formeze un singur codru nesfîrșit, palmierii sunt pîlcuri de pădure de diverse mărimi dar, împreună sunt peste două sute de mii de curmali. Ei da, abia acum a ieșit această confuzie din capul meu: eu credeam că palmierul și curmalul sunt doi arbori diferiți. Da, abia aici am aflat că acele fructe pufoase, curmalele, cresc în palmierul femelă; da, nici asta n-aș fi știut fără dădacă: există palmier mascul care face doar flori și există palmier femelă ale cărui flori sunt polenizate de către albine (sau chiar manual) cu florile curmalului mascul. Știați asta? Eu nu!
Am vizitat un astfel de parc - El Huerte del Cura - plin cu palmieri/curmali celebri, pentru că mare parte dintre ei au fost botezați de personalități celebre, cu numele lor.





Aici am văzut niște fazani, niște broaște țestoase, un iaz cu pești exotici și evident, am cumpărat pentru colecția noastră de magneți de frigider, ce altceva? o femeie din Elx J






Am prînzit în parcul local, un soi de grădină botanică și masa a constat din vestitul ”pick-nick” adică hrană rece oferită de hotel și anume: unt, dulceață, pate de ficat (bun!) două sendvișuri cu șuncă, o banană, două mere, două pere, apă și limonadă. Am uitat ceva? Da, două chifle. Erau locuri amenajate: mese și scaune din beton. Ceva nevoi urgente? Este și un restaurant dar, dacă ai nevoie la toaletă, iei măcar o cafea.

Trecem în revistă pe repede înainte Muzeul nu știu cum (istorie sau ceva arheologie) o biserică celebră pentru spectacolele ținute de actori în anumite zile, spectacole prilejuite cum altfel? de niște sărbători locale. Doritorii să facă bine și să rezerve locuri din timp (fără glumă!) că altfel, mai așteaptă rîndul încă un an... Nu putem încheia ziua altfel decît vizitînd un magazin de pielărie, magazin care este simultan și o micuță făbricuță demonstrativă. Poți vedea de la mică distanță procesul fabricării de încălțăminte. Cam miroase a piele și a clei dar, este interesant. Magazinul este mare, parter și etaj nedespărțite de tavan, și oferă teniși, pantofi, cizme, curele, portmonee, genți atît pentru femei cît și pentru bărbați, plus geamantane. Numai pantofi mărimea mea nu aveau că în rest, aveau de toate pentru toți J. Cam asta a fost excursia zilei. Cert este că ne-am întors la hotel cu ochii scăpărînd de foame, cu tot picknick-ul lor cu tot J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu