sâmbătă, 11 octombrie 2014

Malta. De la Comino la Sliema
Am părăsit Comino mergînd spre est şi nu după multă vreme am văzut o stîncă frapant asemănătoare cu un cap de elefant care bea apă din Mediterana. 
Trecem pe lîngă Melieha, localitatea cu cea mare mare plajă din Malta, plajă lungă de 600 metri.
Ultima parte a croazierei se desfăşoară sub imperiul oboselii şi al saţietăţii. Din cînd în cînd privesc harta ca să văd pe unde mai suntem.
A fost cam mult pentru o singură zi dar, dacă ar fi fost să renunţăm la ceva, nu ştiu dacă am fi fost în stare. Probabil că nu. Am trecut prin dreptul staţiunii unde suntem cazaţi la Bella Vista şi eu unul m-aş lipsi bucuros de restul voiajului dacă Atlantis, nava pe care suntem ambarcaţi, ar ancora în port.
Numai că avem de mers pe mare pînă la Sliema, portul din care am plecat şi abia de acolo vom fi transferaţi cu autocarele la hotel. Oricum, frumoasă zi! O zi de ţinut minte din foate multe motive dar mai mult decît am spus, nu mai spun J
Trecem pe lîngă St. Julien, cea mai sofisticată – şi mai scumpă – staţiune din Malta, staţiune despre care se spune că aici soarele nu apune niciodată, unde viaţa de noapte completează non stop viaţa de zi. În această staţiune se află şi cea mai înaltă clădire din arhipelag, Turnul Portomaso 
unde iubitorii de jocuri de noroc merg la Cazino non stop  iar iubitorii de snooker merg o dată pe an, cînd se organizează Turneul din Malta. 
La hotel cină uşoară, sporovăială la un rose maltez şi fuguţa la nani că mîine deşteptarea este la 4,15. Sicilia ne aşteaptă! J Ard de nerăbdare! Vom ajunge în Sicilia cu cel mai mare catamaran* din Mediterana, un monstru lung de 106 metri propulsat de patru motoare cu putere instalată de 30 000 de cai putere, monstru - graţios - J care a costat şaptezeci de milioane de Euro. A fost o comandă specială şi tehnologiile folosite la construcţia sa, au fost ţinute la mare secret. Iniţial, nici fotografiatul pe catamaran n-a fost permis. Vom vedea noi mîine ce şi cum!

*catamaran = navă complexă formată din două corpuri plutitoare unite de una sau mai multe punţi. Avantajul acestui tip de ambarcaţiune este că dacă unul dintre corpurile plutitoare (cocă) este avariat, celălat asigură flotabilitatea şi navigabilitatea întregului ansamblu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu