Trezire ultra matinală.
Mic dejun bogat şi valea către autocar. Turiştii sînt împărţiţi pe grupuri şi
repartizaţi ghizilor vorbitori de limbă spaniolă, engleză, franceză, germană,
etc, ba chiar pe ici-colo şi de limba română. Prezentăm biletul de acces şi ne
urcăm în autocar pe la ora 7,30. Timp de o oră ne învîrtim printre hoteluri şi
culegem amatori de drumeţie: doi de ici, trei de dincolo şi tot aşa pînă cînd
autocarul cu vreo cincizeci şi ceva de locuri se umple (nu chiar întotdeauna,
totuşi). Apoi ieşim pe autostradă şi ne întindem la drum? Şi da, şi ba pentru
că-i aglomerat. Sau cum spun francezii: buchon J Trecem iar, prin Malaga . Acesta a fost ultimul bastion al
stăpînirii arabe, pe care spaniolii l-au cucerit în 1492 după opt secole de
dominaţie islamică. Chiar şi numele intregii provincii Andaluzia este de
sorginte arabă, de la Al Andaluz. S-a rezolvat şi misterul aglomeraţiei:
doi neisprăviţi au ţinut cu tot dinadinsul să-şi scarmene tabla prin urmare,
s-au repezit cu automobilele unul într-altul. Deci, la drum întins, începînd cu
ora nouă. Şoseaua şerpuieşte printre dealuri stîncoase acoperite de vegetaţie
săracă. Ici-colo cîte o casă, cîte un magazin sau cîte un restaurant / terasă
mai sparg monotonia.
Mai avem 190 de kilometri. Tocmai s-a trezit ghidul
şi ne dă explicaţii în spaniolă, engleză, franceză, germană şi italiană despre
meleagurile străbătute. Mai nimeni nu este interesat. Am ieşit la cîmpie şi au
apărut ogoare cultivate şi păduri întregi de măslini (le vom găsi pe tot
parcursul călătoriei!).
Deşi nu prea văd viţă de vie, ghidul ne spune cît
de renumit este vinul de Malaga .
Cum mie vinul acesta nu-mi place de loc, nu prea ascult. A venit vremea să
facem o scurtă pauză de refrişare, la un complex amenajat lîngă o benzinărie
care mai oferă pe lîngă suvenire şi papa bun, îngheţată, dulciuri şi alte alea
de tot felul pentru toate buzunarele.
preţul combustibililor
Chiar şi o ofertă de îmbogăţire se
găseşte pe aici: un nene trist păzeşte o tarabă cu bilete de loto la care nu
prea se-nghesuie nimeni. Primim în treacăt informaţia că sus, pe deal, este o mică
aşezare denumită Estepa care nu ştiu de ce trebuie menţionată, apoi aflăm că în
Andaluzia ar fi vreo nouă milioane de măslini; alt ghid a spus numai de vreo
şapte dar, ce mai contează? Cert este faptul că Spania este cel mai mare
producător de ulei de măsline din lume, iar Andaluzia produce cam 80% din
total. Impresionant!
Pe la ora 12 intrăm în Sevilia, capitala politică a regiunii
Andaluzia. Ca peste tot în Spania, accesul în oraş se face printr-o reţea
formidabilă de pasaje rutiere care asigură fluenţa circulaţiei. N-am întîlnit
în cele două călătorii în Spania, nicăieri, nici măcar o singură intersecţie de
drumuri. Peste tot, sînt pasaje sub şi supraterane care îi scapă pe călători de
timp pierdut aiurea. Bulevardul este străjuit de palmieri falnici printre care
se văd vile care mai de care mai frumoase. Cele mai interesante adăpostesc
sediile unor aambasade. Prima oprire, Plaza de Spania. Fa-bu-los!
intrarea în Plaza de Spania
faţada
detalii din interior
.
Pauză de masă. Înainte de a pleca de acasă, am nimerit la o
emisiune culinară unde unul dintre concurenţi a pregătit o specialitate
andaluză, salmoreja. Cum în cealaltă
incursiune pe pămînt spaniol, Catalunia, am gustat o altă specialitate locală,
anume gaspacho, am zis că nu trebuie
să o ratez. Şi n-am ratat-o!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu