marți, 4 decembrie 2012

Vreme, vremuri


Meteorologii fac ceea ce trebuie: anunţă că începînd cu 5 decembrie, iarna se va instala temeinic, pe întreg teritoriul României. Asta este vremea.
Toate semnele sfîrşitului de an, arată că adevărata iarnă va începe în România, cîteva zile mai tîrziu: pe 9 decembrie. Astea sunt vremurile.
Pare destul de limpede că USL va cîştiga confortabil alegerile parlamentare. Este destul de limpede că opoziţia, cam ARDe gazul de pomană: după 10 decembrie, se va instala în România, îngheţul în relaţiile cu UE şi cu NATO; îngheţul relaţiilor Ro cu învestitorii şi cu principalele instituţii financiare, s-a instalat deja în plină caniculă a verii, în timpul mineriadei parlamentare.
Asta vrem, asta vom avea: izolare şi perspective sumbre. Nu-i mare bai; românul se descurcă şi răzbeşte prin orice vitregii; ştie ca aproape nici-un alt popor, reţeta supravieţuirii în orice condiţii ale vremurilor.
Tare mi-ar plăcea ca după 10 decembrie să intru subit într-o hibernare lungă, timp în care dezgheţul se va îndura să topească stratul gros de manipulare varanistică de care românii s-au lăsat cuprinşi, aproape inexplicabil. Şi să mă trezesc în sunetele unui imn nou: „suntem români, şi în sfîrşit ne-am deşteptat”. N-am eu norocul acesta, în timpul vieţii mele...
Spunea Poetul: vreme trece, vreme vine. Spun şi eu: noi rămînem pentru că şi apa trece, bolovanii rămîn. Şi supravieţuim cu toţii, în pofida evidenţei: mama proştilor este mereu gravidă şi a început să nască numai dubleţi, tripleţi, cvadrupleţi, etc, şamd, cu toţii cît se poate de fleţi cu pretenţie de isteţi, descurcăreţi, şi orice mai vreţi.
Mi-nu-nat!  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu