miercuri, 23 mai 2012

WW - Bacovia


În miercurea iniţiată de CARMEN  
propun două poze luate azi, de la fereastra casei mele 






şi un poem ceva mai vechi: 


Plouă
Da, ploua cum n-am mai vazut...
Si grele talangi adormite,
Cum suna sub suri invechite!
Cum suna in sufletu-mi mut!

Oh, plansul talangii cand ploua!
Si ce enervare pe gand!
Ce zi primitiva de tina!
O bolnava fata vecina
Racneste la ploaie, razand...

Oh, plansul talangii cand ploua!

Da, ploua... si suna umil
Ca tot ce-i iubire si ura-
Cu-o muzica trista, de gura,
Pe-aproape s-aude-un copil.

Oh, plansul talangii cand ploua!
Ce basme talangile spun!
Ce lume-asa goala de vise!
... Si cum sa nu plangi in abise,
Da, cum sa nu mori si nebun?

Oh, plansul talangii cand ploua!


Pe 22 mai 1957, Bacovia ne-a părăsit ... 

36 de comentarii:

  1. uff...chiar ca ploua ca in Bacovia...

    RăspundețiȘtergere
  2. "...Şi voi lua din cer
    Ceea ce nu mai găsesc
    Prin stele,
    De când rătăcesc.

    Această gândire mai vreau
    Din câte-am dorit-
    Sau cerul e rece
    La infinit."

    Mulţumesc pentru această aducere aminte. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu-mi aduc aminte chiar de toţi şi chiar mereu...

      Ștergere
  3. e bună ploaia,dar să nu-și ia nasul la purtare !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand treceti prin Bacau faceti o vizita la casa memoriala GB, nu e departe de centru, de la statuia lui Stefan cel Mare tot inainte si la vre-o 50 de metri pe dreapta e casa lui.
    Va astept!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru invitaţie!
      Sper să ajung şi să vă vizitez. :)

      Ștergere
  5. imi place mult ploaia care nu dureaza mai mult de o ora! :) Cata prospetime aduce! si ce concert linistitor canta la ferestre!
    Frumoase fotografii! Superb poem!
    Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa este: o oră. Dacă este mai mult, nu-mi mai place. Exact ca acum.
      Happy WW!

      Ștergere
  6. si ploua, ploua, ploua peste inima mea...un rau de lacrimi...si nu mai stiu mai departe :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la cît de veselă eşti întotdeauna, nici nu este de mirare. :)))

      Ștergere
  7. Felicitari.... Ai reusit sa faci niste poze care sa se ridice la nivelul poemului unui mare poet..

    RăspundețiȘtergere
  8. Chiar dacă Bacovia nu mai e,ne aducem aminte de el când ploaie! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. ...si afara ploua,ploua....
    Simt parca,mirosul de proaspat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate, există şi reversul: noroaie, băltoace, inundaţii...

      Ștergere
  10. S-au racorit bine plantele acum :) Eu sper doar dupa ploile acestea sa nu vian o perioada de seceta, ar fi pacat:( O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Secetă nu dar nişte soare, tare bine le-ar prinde. :)

      Ștergere
  11. Foarte frumoasa imagine.. la fereastra casei tale!
    Ieri l-am recitit si eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stau la bloc dar, am în faţa ferestrelor nuci şi tei şi alţi pomi fructiferi... :)

      Ștergere
  12. O propunere bună şi utilă. Să ai o zi frumoasă.

    RăspundețiȘtergere
  13. Plantele par multumite de dusul primit! :)
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  14. La fereastra casei mele
    S-au strâns, pline de gâlceavă,
    O ceată de rândunele
    Cu cirip-cirip la tavă.
    Și dormeam aşa de bine...
    Doar e weekend prelungit,
    Nu le-a fost milă de mine,
    S-au certat şi m-au trezit.
    Ce să fac, să mă răzbun?
    Să le cânt şi eu aşa
    Mâine-n zori... e un gând bun?
    Sau le invit la cafea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am dileme: în fiecare dimineaţă vin la fereastra noastră. :)

      Ștergere
  15. Frumos cadru verde ai la fereastra! Tare placut, aproape ca iti intra natura in casa :)
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este unul dintre motivele pentru care nu ne-am mutat. :)

      Ștergere
  16. Te salut Tiberiu!
    Atât de simplu dar atât de frumos!
    O searã seninã îti doresc si eu !!

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut SoriN!
    O zi minunată şi ţie!

    RăspundețiȘtergere