joi, 1 august 2019

Batalha


Nu-i departe deloc și mintenaș ajungem în localitatea Batalha unde vom vizita Mănăstirea Santa Maria da Vitoria, impresionantă construcție în stil gotic inițial, apoi în stil manuelin, pentru a comemora Victoria asupra spaniolilor de la Aljubarrota în urma căreia Portugalia a redevenit independentă timp de două sute de ani. Construcția a fost începută la trei ani de la victorie, adică în anul 1388 și s-a derulat pe parcursul a șapte domnitori pînă la D. Manuel I care a abandonat-o, preferînd construcția mănăstirei Dos Jeronimos pe care am vizitat-o chiar în debutul acestui periplu. Astfel aici a rămas neterminată o capelă denumită Capelas Imperfeitas în care este înmormîntat singurul reprezentant al unei dinastii care nu are un mormînt acoperit, regele D. Duarte I. Este o clădire cu adevărat impresionantă , formată din mai multe corpuri, adăugate de-a lungul vremii. Aici se află și mormintele a doi ostați necunoscuți din timpul WW I și de aceea aici este o garnizoană militară. Am avut norocul să vedem o scurtă și interesantă ceremonie a schimbului de gardă, am făcut și un clip dar nu-l pot încărca aici, doar pe fb. Am în schimb destul de multe poze care vor trebui să vorbească în locul meu, eu aici limitîndu-mă să cumpăr cartea amintită, carte din  care mă inspir chiar acum, pentru cele scrise mai sus J












Pe drum către Porto aflăm ceva amănunte despre vinul de Porto, celebru în toată lumea. Care vin ajunge la 21-22 grade tărie, adică-i un fel de țuică; orice vin care-și merită numele are în jur de 12 grade tărie. Și degeaba citești pe etichetă vin sec, tot dulce este și pentru mine, nesuferit J
Sunt vreo 50 de producători de vin de Porto, albe, roșii parcă și roze, unele dulci altele așa zis seci. Vinul este cupaj iar anul afișat pe etichetă este o medie (???) Rareori sunt vinuri care afișează anul de producție. În fine. Vom avea parte și de o degustare…
Am ajuns la hotel și mă abțin să fac altă remarcă în afară de  faptul că-i destul de modest. La recepție ne-au somat să plătim taxa de stațiune anticipat pentru două zile! La masă, așteptăm îndelung să ne servească cina. În sfîrșit au adus o supă-cremă leșinată și o chestie destul de incertă, cu bucățele de pește, cu fidea și cu salată verde. Desertul a fost comestibil: ceva în chip de prăjitură cu cacao și o felie foarte bună de portocală adevărată. De pîine nu s-a atins nimeni. Iar dacă vrei vin, 100 ml de vin alb sau roșu costă 4,5 euro. Mda. Gata și pentru azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu