duminică, 14 octombrie 2018

Aşteptînd să vină Ene pe la gene


Excelentă observaţia lui Silvia, apropo de şoferul român căruia nu-i place Canada: – da’ nici nu pleacă înapoi, la foamea din romanica J De fapt, Silvia mi-a semnalat multe lucruri pe care eu le-am consemnat de parcă mi-ar aparţine J Şi tot Silvia mi-a spus la Metrou, prima dată cînd călătoream înspre hotel: suntem vînaţi. Nu ştiu dacă am fost vînaţi sau nu dar, este plină Canada de figuri dubioase de asiatici, de africani şi de arabi. Şi nu mă refer  la etnie sau la rasă. Mă refer strict la figuri dubioase. Chinezii au chiar propriile lor cartiere. Mi-a spus Robert că este nevoie de ei (arabi, asiatici, africani) pentru că sunt multe munci pe care canadienii le refuză. De exemplu, la hotelurile mici unde nici salariile nu pot fi prea mari. Şi exemple, mai sunt. Apropo de vînătoare, am avut şi eu la un moment dat această senzaţie tot în preajma metroului, cînd am scos tableta ca să caut un magazin alimentar. Cam prea insistent se uita un tuciuriu la mine şi la tableta mea. Noroc că erau mulţi oameni prin preajmă şi nu s-a întîmplat nimic. Şi am mai văzut tot în faţa metroului, un drogat destul de agresiv care cerşea; vai de capul său de băiat tînăr distrus pe altarul unui viciu cumplit. Cred că a înebunit lumea de tot. Sunt interzise ţigările dar este acceptat tacit, consumul de droguri. Care tabagic a fost vreodată agresiv cu semenii? Eu n-am auzit  aşa ceva. Chiar şi alcoolicii, rar ajung în starea de a deveni agresivi. 
Dacă regret ceva, este că am ratat oraşul de sub oraş. Am văzut la un moment dat o promenadă subterană cu vreo două magazine, o cafenea şi grupuri sanitare, dar care nu părea să aibă legătură cu cei 32 de kilometri de oraş subteran. Să fie deschis numai cînd vremea este nefavorabilă, nu prea cred. Îmi lipseşte? Da. Motiv să revenim J
Se pare că Silvia a descoperit ceva care ar fi avut legătură cu acel oraş rîvnit. Dar nu este sigură şi nici timp nu mai avem. Oricum, nu-i place Montreal. Prea mare, prea dinamic, prea mult se construieşte, prea multă agitaţie. Chiar şi şoferul român spunea că mult mai frumos şi mai curat este Quebec. Ce să spun eu contra? N-am ce.
Ce-am mai observat este că în locurile fără semafoare (şi chiar şi în cele semaforizate), pietonul este suveran! Nimeni nu-l clacsonează, nu-l înjură, nu-l agresează. Toţi şoferii au răbdare şi zîmbesc politicoşi. Civilizaţia s-a obţinut în urma unui proces îndelungat în care NIMENI nu a făcut rabat de la lege. Frica de TICHET a impus respectul faţă de lege. Repet, amenda poate ajunge la zece mii de dolari, iar suspendarea permisului de conducere,  te face pieton pentru DOI ani!
Altă remarcă a Silviei – vîjjjj în stînga, vîjjjj în dreapta, maşinile de pompieri, chiar dacă nu se vede pe nicăieri vre-un incendiu. Aşa şi e! Probabil că se deplasează preventiv, ca într-un soi de exerciţiu permanent.
Revin la această minunată incursiune în Lumea Nouă facilitată cu largheţe de fiul nostru (ne-a pus la dispoziţie un card...). Am vizitat Quebec – şi o vom mai face – am avut formidabila experienţă de la Niagara, am vizitat minunata Ottawa iar acum, tocmai încheiem excursia de la Montreal. Nu mai vrem şi la Toronto. Montrealul ne-a ajuns, deşi, aici am reveni măcar pentru Under ground City care există, numai că ţăranu’ de orăşanu’ l-a ratat din vina sa. Nici cine ştie ce obiective turistice nu pare să aibă (ARE) Toronto, dar mai bine tac pentru că nu vreau să mă comport ca vulpea care nu ajunge la struguri J Spun numai că imaginarul meu turistic apropo de Lumea Nouă este deja, satisfăcut. Mai avem de hălăduit pe aici vreo trei săptămîni, vedem noi ce vom face, dar, faptul că suntem împreună cu fiul nostru după atîta vreme (opt ani şi jumătate), este deja, destul. Nu mi-am format o părere despre întreaga Canadă, este foarte greu să vizitezi o ţară cît un continent în cîteva săptămîni.
Revin la A2K, hotelul acesta despre care am citit nişte referinţe pe internet. Cică ar fi construit în stil victorian şi este foarte atent restaurat. Trebuie să recunosc că chiar dacă sunt minuscule, camerele-s curate şi foarte ieftine. Este hotelul perfect pentru cei care nu au dare de mînă dar vor să locuiască cîteva zile, în inima oraşului Montreal. Repet, 80 de dolari pe zi cu taxe cu tot, este puţin chiar şi pentru ţări mai sărace (un dolar este egal cu trei lei). Desigur, oricine iubeşte confortul, nici eu nu-l resping dar, pînă voi cîştiga la loto, ştiu să-mi măsor lungul nasului J
Gata şi pentru azi. Mai este şi mîine o zi. Am căzut de acord cu Silvia că nu vrem să locuim în Montreal. Şi iară înţeleg de ce Robi preferă o viluţă în Quebec. Ştiţi ceva? Dacă Silvia decide să părăsim România, o voi urma deşi, eu nu m-aş da dus din ţară, încă. Nu pînă nu voi vedea că ticăloşii plătesc pentru fărădelegile comise.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu