marți, 16 octombrie 2018

Se mai încheie o zi


În sfîrşit, a venit vremea de a construi sarmale a la bucale, via a la moldovale, bre J Silvia ştie ce şi cum. Este teribil de circumspectă faţă de varza murată în saramură, cumpărată de la Vladimir. Chiar dacă pe borcan scria limpede în româneşte că este varză pentru sarmale, Silvia tot circumspectă e. Carne avem din belşug şi trebuie să spun că este de cea mai bună calitate. Silvia vroia să cumpăram carne de porc pe care să o toace ea, dar Robert a convins-o că n-are rost: carnea tocată este perfect comestibilă şi nu conţine altceva, decît, CARNE! chiar şi grăsimioară dacă vrei, trebuie să o cumperi separat, în punguţe mititele, că şi pe aici, lumea se fereşte de grăsimi-sare-condimente-zahăr, ca de toate cele de care fug nepricepuţii J
Nu ştiu de ce, dar carnea tocată de vacă este bună maxim o zi, după care începe să se oxideze, chiar dacă NU desfaci ambalajul. Trecem, peste.
Aşa cum am spus, nici sarea nu le place, nici condimentele nu-s pe lista de preferinţe a canadezilor, Robi dixit. Dar am văzut în Metro, ieri, un raion de condimente, pe care l-aş fi confiscat PE TOT, PE LOC! J Cam scumpicele, între patru şi 16 dolari o cutiuţă mică şi simpatică dar, extrem de variate. Nu cred că lipsea ceva; poate doar, ingredientul folosit de o imbecilă modă culinară, care pune aur comestibil? la propriu, în mîncare. Sau poate că nu? 
Astăzi n-am mai fost pînă la Metro, am cumpărat ce aveam de cumpărat de la magazinul de la marginea orăşelului Levis. Greu am găsit mălai, pentru că nu era unde credeam că este locul său. Dar l-a dibuit Silvia şi iar trebuie să spun că este foarte bun pentru că este extrem de fin. Şi a ieşit o bunătate de  mămăligăăă J
Da. Silvia a făcut sarmale în trei moduri, adică unele pe repede înainte (mai puţintele), pe care eu trebuie să le degust şi să dau verdictul, (sare, condimente, raport carne/orez, textură) apoi strachina MARE care va fierbe toată seara (cel puţin patru ore) şi în sfîrşit, sărmăile în foi de varză crudă, care vor fi gata, abia mîine. Eu m-am declarat mulţumit. Silvia încă n-a gustat dar, crede că nu-i bine J Mă rog, am auzit şi eu de moda asta: bucătari care NU gustă din propriile lor preparate. Sincer? Sarmalele făcute în foile din varza de la Vladimir, par o leacă, doar o leacă, niţel cam sărate. Oare trebuia varza desărată mai mult? Oricum, este cam tîrziu pentru tranşa asta. Poate la următoarea, care va intra tot în congelatorul încăpător al lui Robert, pentru folosinţă ulterioară, după ce babacii au plecat… J
Robert aleargă şi aleargă şi aleargă, zi de vară pînă-n seară, zi de toamnă tîrziu Doamnă J El ştie ce face, a trecut pe acasă în fugă să ne ia pulsul, a văzut că suntem bine, şi a fugiiiit, la treburile sale J Vine el mai pe seară, mai devreme ca ieri, că a simţit mirosul de sarmale şi nu cred că rezistă prea mult. Tic – tac J Aşa a şi fost. A venit J
Apropo de canadezi şi canadeze. Ieri am dat de isterica aia de tutungioaică, la Metro, azi am nimerit un tinerel care a fost atît de amabil, că nu-mi venea să cred. L-am întrebat de ţigări, nu s-a scandalizat, mi-a arătat ce are şi mi-a dat ce vroiam, fără mutre şi fără fasoane. A înţeles inclusiv că după ce-am plătit mărfurile cu cardul, vrem să plătim ţigările separat, ca să mai facem rost de ceva mărunţele pentru autobuz. Şi ne-a schimbat după ce ne-a dat restul de la ţigări, încă o bancnotă de zece dolari, în piese de metal de cîte doi dolari. Optim pentru doi turişti fără automobil!
Robert nu, Silvia nu, doar eu mă mai uit pe internet să văd ce mai este pe acasă, prin romanica. Ştiu că-s unii şi unele ienervaţi şi siktirite că folosesc acest termen, ROMANICA J He he. Dragilor şi dragelor, n-am ce să vă fac. Asta simt, asta cred, asta spun: România, este o glumă tristă. Glumă care îşi merită pe deplin, diminutivul băşcălios, romanica. Sincer, nici mie nu-mi place că am ajuns să ne persiflăm ţara. Dar, ţara asta, nu ne persiflează şi ea, la rîndul ei, cu vîrf şi îndesat? Ba da! Ne persiflează! Nu pe toţi. Doar pe cei care nu-s imbecili şi nu pot vota şi suporta, jugul şi jegul votat de lichelele interesate, de puturoşii asistaţi şi de analfabeţi.
Cum puteţi să credeţi că Ponta şi Firea, au căpătat brusc conştiinţa unor personalităţi politice responsabile, cînd de fapt, ei îl vor dat jos pe Dragnea, numai pentru că, punctual, Ponta a găsit momentul de a se răzbuna, iar madam Firea, n-a vrut să joace rolul de ţap ispăşitor, al danjarmeriadei din 10 august? Apoi. 
Cum se formează massa critică de suguşare a încă unui lider politic din pesede, este atît de previzibil, încît mi-e lehamite să mai amintesc. Aşa că. Mustăcel este terminat, altcineva îi va lua locul, tot vremelnic J Toţi şefii pesedişti se visează longevivi dpdv politic ca ceauşeşcu, dar toţi sunt mai vremelnici decît se aşteptau ei, şi susţinătorii lor, cei mai fideli. De aici şi lungile perioade de tăcere în partid (supuşenie vicleană la pîndă) de aici şi ascuţirea securilor de război cînd, după ce liderul vremelnic încearcă să devină stăpîn absolut peste această gaşcă haotică de penali hrăpăreţi, începe să-şi arate limitele de politruc fără viziune şi fără context istoric favorabil, aşa cum a avut, ceauşescu. Şi începe să lase dîre de sînge, pe care haita le adulmecă şi le vînează cu satisfacţie.
Gata, că mai avem două săptămîni de viaţă canadeză, mirifică J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu