marți, 30 iulie 2019

Am vizitat palatul


Citez din cartea amintită deunăzi. ”In interior se gaseste o colectie de mozaic modern ce imbraca Sala Arabes, Capela si Sala Sereias. Se mai poate vedea Sala Brasoes care este la fel decorata. Sala Cisnes, cu magnifice rame in tavan, Salad as Pegas (certurilor), in care tavanul a fost pictat cu pasari ce tin in ciocul lor flori de trandafiri, impreuna cu cuvintele ”pentru bine”. Se spune ca regele D. Joao I a pronuntat aceste cuvinte cand a  fost surprins sarutand domnisoara de onoare, astfel a comandat pictarea acestei scene.”
De fapt, acest rege era un exemplu de fustangiu, zeci dacă nu sute de domnișoare J roiau în palatal regal.
Deci palatal este un exemplu de artă arhitecturală portugheză. Din nou am ascultat explicațiile în căști ca să nu deranjăm alți vizitatori. Istorie, legende, povești de alcov, prea mult și prea repede ca să pot nota. Impresia generală este de măreție, pentru că Portugalia chiar are o istorie zbuciumată, dar ASUMATĂ cu bune  dar și cu rele! Tot ansamblul se restaurează atent, chiar doamna Ioana ne mărturisește că vizităm o încăpere (ocupată de ultima regină înainte de a fi detronată și trimisă în exil) la care ea nu a mai avut acces niciodată!













Se cam sfîrșește și vizita aceasta, ieșim pe străzile orășelului, avem ceva timp liber pe cont propriu, am mai spus, Tandemul a plecat după tîrguieli, vin, conservăraie, magneți, alte fleacuri, treaba lor J
Eu am găsit o piatră mare pe marginea drumului și fac mai fotografii


Vremea iar s-a cam mohorît și simt că mă paște o răceală, aceeași care mi-a dat tîrcoale și la Chilia, probabil. Suflu nasul și fac hapciu hapciu! J
A întrebat-o Robert pe Ioana de unde este. Get beget bucureșteancă, deci gitană, dar a trăit vreo șase ani în Ardeal. De aici accentul… Și vocabula MNO repetată nu prea des, dar orișicît J Cum am mai spus, exotică. Bun așa! Dar competentă și de comitet.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu