sâmbătă, 27 iulie 2019

Constanța și Mamaia


Am intrat în oraș. Este al doilea ca mărime din România - 365 mii de locuitori – activitate portuară intensă (mafia știe de ce Mazăre și Nicușor și-au luat-o pe coajă după ce-au încercat să preia controlul asupra portului). Trafic infernal. N-am mai fost pe aici de nici nu mai știu cînd și de ce; e limpede că nu mai recunosc nimic nimic nimic. Am intrat în Mamaia, aceeași situație. Nu recunosc decît gondola cu care ne-am plimbat în urmă cu peste 15 ani. A fost ultima dată cînd am fost la mare și atunci am venit special ca să văd gondola măzăricească J
Ghidul ne recomandă o eutoservire; se numește SIRET, este curat, spațios iar mîncarea pare apetisantă. Eu am ochit deja o ciorbă de burtă J
Stațiunea pare full, dar nu e... La restaurant aș nota mîncarea cu trei stele din cinci dar la servire acord fără reținere cinci stele din cinci! Mesele sunt permanent debarasate, pe fiecare masă sunt ghivece cu flori naturale, personalul este extrem de amabil și îndatoritor, chiar ne-au cărat tava cu mîncare la masă! Fiind pe terasă se poate fuma, ce să mai, boierie!
Așa că mi-am mai îndulcit părerea despre turismul practicat în România. Clar că omul sfințește locul și dacă se vrea, se poate! Adaosul comercial afișat 1-1000% dar nu este scump deloc: iahnie de fasole 3 lei, orez sîrbesc 5 lei, varză călită 5 lei, mămăliguță 2 lei, guvizi 9 lei, crap prăjit 13. Ieftin și bun!
Nu știu dacă este patroana dar, cea care părea a fi șefa, muncea mai abitir decît celelalte fete. Și o văd ca avînd vreo 60 de ani. Dar o femeie care se ține bine, rezistă cu brio timpului, oricît ar fi acesta de hain.
Altă boierie: tihna de după masă, la o bericică rece și buuună J Mai avem mai bine de o oră pe cont propriu dar n-am chef să revăd marea. Am fotofobie și-s predispus la insolație așa că mai bine, pas.
Silvia s-a topit în decor cum face de obicei, iar Robi s-a dus la scăldat J Da, a venit alaltăieri pe seară, din Canada sa iubită și vine cu noi în Deltă, apoi vom merge împreună în Portugalia pentru opt zile de vis! Este același OM inimos, generos, luminos, vesel și guraliv mai ales în prezența lui MAMI. 
Tandemul s-a refăcut și amîndoi, el și Sivia sunt fericiți și turuie ca două turturele. J


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu