sâmbătă, 27 iulie 2019

Dervent



Am ajuns la Dervent unde facem primul popas. Nu mi-am notat nimic, am făcut doar ceva poze. Nici nu am stat aici mai mult de 30 de minute. În drum spre Peștera Sfîntului Andrei, ghidul ne spune povestea celor 4 martiri care n-au vrut să treacă la credința otomanilor in urmă cu două mii de ani.  J Serios colega? Nu cumva islamul nu exixtă decît de vreo 1400 de ani? Că musulmanii au cucerit aceste pămînturi și și-au lăsat amprenta culturală peste tot este adevărat, daaaar muuult mai tîrziu. În fine. Legenda este legendă iar eu ador legendele. Ce ne-am face FĂRĂ legende?
Cîteva date despre Dervent AICI
Din nou, plantații dar acum, este o bogăție de floarea soarelui. Și porumb.  Pădure de porumb.
Pe stînga se mai văd bălți rezultate din revărsarea Dunării în urmă cu cîteva zile. Am mai trecut pe lîngă două mănăstiri, una mai veche – Gherman, și una mai nouă, cu hramul Sf. Ioan Botezătorul.
Suntem într-o zonă colinară și firesc, străbatem o pădurice tînără pe serpentine dese dese dese. Cătune mici cu case din chirpici (cele mai vechi).










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu