luni, 29 iulie 2019

Mănăstirea Saon


Așezată pe malul Lacului Sanova, care ajunge pînă la Tulcea. Și această mănăstire deține o podgorie și vinde vin aligote, otonel, pelin, etc, alb roșu roze. De fapt sunt două mănăstiri, una mai veche (și mai micuță) și una ceva mai nouă. Istoria lor o puteți citi AICI
Biserica nouă este destul de modestă ca mărime dar este foarte curată și pictura este bine întreținută.
Biserica mai veche este mult mai micuță; pictată monocrom în albastru, plus icoana de pe catapeteasmă.

Pentru că ușa de la altar era deschisă am profitat și am aruncat o privire în altar. De ce nu mă-m învrednicit să fac și o fotografie? Nu știu...
De fapt, aici mai mult am stat pe o bancă la umbra unui copac pentru că oboseala și-a spus cuvîntul. Tandemul s-a  vînturat cam peste tot, a scotocit, a tîrguit vin de mai multe feluri și dulcețuri de la maici. Eu nici măcar să fac fotografii n-am mai fost în stare. Am stat pur și simplu și am admirat priveliștea, bucurîndu-mă de pacea sufletească indusă de așezămintele bisericești. Zică ateii orice vor vroi, pe mine fenomenul religios m-a convins că este în structura omului nevoia de a se raporta la ceva, cum ar fi de exemplu, tradiția. Nimeni nu poate spune că nu este orfan dacă nu se poate raporta la înaintași, la strămoși, la locurile natale. Ne place sau nu, asta E!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu