sâmbătă, 27 iulie 2019

Histria


Plecăm spre Histria. Traversăm Năvodari - Tabăra – apoi Canalul Dunăre Marea Neagră, Combinatul Năvodari-Patriciu, Rompetrol, apoi Corbu. Iată și Săcele, comuna unde s-a născut Gică Hagi, eminent sportiv, eminent OM, eminent caracter care a repus fotbalul românesc pe harta lumii după ce haita de profitori în frunte cu verii Becali l-a îngropat. 
Pe stînga vedem Lacul Sinoe, pe dreapta Cetatea Histria unde ajungem mintenaș. Am plătit taxa de intrare dar pentru ghidul local ar trebui să plătim separat încă vreo 50+50 lei. Domnul Blidaru s-a necăjit și a întrebat-o pe casieră ce tîmpit a dat această dispoziție. De parcă nu s-ar ști ce gașcă de analfabeți conduce acum România.
Cultură? Brrrrrr, pericol mare așa că PAS! M-am lămurit și cu această cetate. Numai și numai pietre, ruine, nimic concret. 


Am lăsat tableta lui Robi și pentru că am găsit o leacă de răcoare la umbra unui copac stau pe loc și scriu. Nu țin neapărat să văd Lacul Razilm. Așa că... aștept întoarcerea grupului. Pînă să vină grupul am ochit o scurtătură și am văzut și lacul J
Mare lucru nu este de văzut pe aici așa că grupul s-a întors urgent și ne-am cățărat în autocar să purcedem spre Tulcea. După estimarea ghidului mai avem de mers ceva mai mult de o oră. Peisaj familiar, lanuri de porumb, nu și de grîu pentru că a fost cules deja, ceva pomi, ceva eoliene și tot așa. Localități adormite cu bine știutele case dărăpănate, dar de unde NU lipsesc terasele cu cheflii! Suntem obosiți, este trecut de ora 19 și suntem pe drum de 12 ore. Aud ceva explicații despre podișul localitatea și lacul Babadag dar nu mai sînt capabil să rețin aproape nimic. Trăiască în caz de nevoie, Wikipedia J Cam tot autocarul cu puține excepții moțăie. În sfîrșit ajungem la Tulcea dar, stai așa că nu-i așa. J Control trafic. De ce ? D-aia! Că nu prea mai știu pesedoii de unde să mai stoarcă ceva bani, fie din amenzi fie din șpăguieli.

Cîteva date despre Histria AICI

Cîteva date despre Babadag AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu