Malta. De la Comino la Sliema
Am părăsit Comino
mergînd spre est şi nu după multă vreme am văzut o stîncă frapant asemănătoare
cu un cap de elefant care bea apă din Mediterana.
Trecem pe lîngă Melieha,
localitatea cu cea mare mare plajă din Malta, plajă lungă de 600 metri.
Ultima parte a
croazierei se desfăşoară sub imperiul oboselii şi al saţietăţii. Din cînd în cînd privesc harta ca să văd pe unde mai suntem.
A fost cam
mult pentru o singură zi dar, dacă ar fi fost să renunţăm la ceva, nu ştiu dacă
am fi fost în stare. Probabil că nu. Am trecut prin dreptul staţiunii unde
suntem cazaţi la Bella Vista şi eu unul m-aş lipsi bucuros de restul voiajului
dacă Atlantis, nava pe care suntem ambarcaţi, ar ancora în port.
Numai că avem de
mers pe mare pînă la Sliema, portul din care am plecat şi abia de acolo vom fi transferaţi
cu autocarele la hotel. Oricum, frumoasă zi! O zi de ţinut minte din foate
multe motive dar mai mult decît am spus, nu mai spun J
Trecem pe lîngă
St. Julien, cea mai sofisticată – şi mai scumpă – staţiune din Malta, staţiune
despre care se spune că aici soarele nu apune niciodată, unde viaţa de noapte
completează non stop viaţa de zi. În această staţiune se află şi cea mai înaltă
clădire din arhipelag, Turnul Portomaso
unde iubitorii de jocuri de noroc merg
la Cazino non stop iar iubitorii de snooker merg o dată pe an, cînd se organizează Turneul din Malta.
La hotel cină
uşoară, sporovăială la un rose maltez şi fuguţa la nani că mîine deşteptarea
este la 4,15. Sicilia ne aşteaptă! J Ard de nerăbdare! Vom ajunge în Sicilia
cu cel mai mare catamaran* din Mediterana, un monstru lung de 106 metri
propulsat de patru motoare cu putere instalată de 30 000 de cai putere, monstru -
graţios - J care a costat şaptezeci de milioane de
Euro. A fost o comandă specială şi tehnologiile folosite la construcţia sa, au
fost ţinute la mare secret. Iniţial, nici fotografiatul pe catamaran n-a fost
permis. Vom vedea noi mîine ce şi cum!
*catamaran = navă
complexă formată din două corpuri plutitoare unite de una sau mai multe punţi. Avantajul
acestui tip de ambarcaţiune este că dacă unul dintre corpurile plutitoare
(cocă) este avariat, celălat asigură flotabilitatea şi navigabilitatea
întregului ansamblu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu