luni, 10 noiembrie 2014

Clerul şi politica

Mă abţin cît pot să vorbesc despre cler. Nu fac caz despre faptul că sînt botezat creştin ortodox - am şi certificat - dar, faptul că Biserica se amestecă grosolan în politică mă dezgustă profund.
Habar n-am dacă reprezentanţii altor culte se implică în actualele alegeri dar, ceea ce face BOR este un fapt profund anticreştin. Creştinismul înseamnă iubire, nu îndemn la dezbinare şi în nici-un caz creştinismul nu înseamnă ca prelaţii să-i îndemne pe credincioşi să voteze într-un anume fel. Politica trebuie separată DEFINITIV de libertatatea de conştiinţă.
Cred în ecumenism pentru că Dumnezeu este UNUL iar calea către EL este la îndemîna conştiinţei fiecăruia dintre noi pentru că Dumnezeu ne-a dat liberul arbitru. Mă întreb ce s-ar fi întîmplat dacă credinţa tatălui meu, greco-catolicismul (uniaţii) n-ar fi fost interzisă de comunişti. Probabil că aş fi fost botezat greco catolic. Este acest lucru un păcat pe care trebuie să-l ispăşesc în viziunea BOR? Aş fi fost un cetăţean de categorie inferioară? Faptul de a nu fi fost creştin ortodox, m-ar fi descalificat în indiferent ce fel de la treburile cetăţii?
Doar întreb dar, fierb! Ce fel de prelaţi conduc acum, BOR?
Părerea mea, dacă mă întreabă cineva, este tranşantă : statul şi biserica trebuie să se ocupe fiecare de domeniul său, fără amestec şi fără intercondiţionalizare. Îmi însuşesc fără rezerve ideile lui T. Jefferson potrivit căruia “ drepturile noastre civile nu depind de convingerile noastre religioase mai mult decît de opiniile noastre în domeniul fizicii sau al geometriei”. Statul nu trebuie să susţina financiar biserica. Daca o biserică oricare ar fi ea, nu reuşeşte să trăiască din contribuţiile directe şi benevole, ale enoriaşilor săi, înseamnă că are urgent de  îndreptat ceva în interiorul său. Dacă preotul unei comunităţi nu-şi poate convinge enoriaşii de rostul bisericii, înseamnă că este un simplu funcţionar, care vine la slujbă pentru un salariu. Iar dacă acel salariu este plătit de stat este cu atît mai grav, pentru că oamenii aflaţi la putere, CORUP!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu